Birželio 10 d. Lietuvos bendruomenių organizacijų sąjungos tarybos nariai ir pirmininkas Ramūnas Navickas nuotoliniu būdu dalyvavo LR Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto posėdyje. Posėdyje buvo svarstomas išvadų projektas dėl Bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymo Nr. XIII-1774 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-4480.
Projekte numatyti keli pakeitimai 8 straipsnyje: savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos sudarymas ir jos veiklos kryptys, Projekte numatyta, kad bendruomeninių organizacijų tarybą savivaldybėse sudaro „ne daugiau kaip 1/2 šios tarybos narių sudaro savivaldybės institucijų ir įstaigų atstovai ir ne mažiau kaip 1/2 tarybos narių sudaro bendruomeninių organizacijų, veikiančių savivaldybės teritorijoje, atstovai. Savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos kadencijos trukmė yra 3 metai. Savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos sudėtį ir nuostatus tvirtina savivaldybės taryba“. 8 str. taip pat numatyta, kad atstovus į tarybą deleguoja tos savivaldybės teritorijoje veikianti ir ne mažiau nei 1/2 tos savivaldybės bendruomeninių organizacijų (BO) vienijanti organizacija. Jei tokios nėra, tuomet savivaldybė organizuoja BO atstovų rinkimus.
8 str. 6 punkte numatyta, kad „Savivaldybės, kurios teritorijoje yra iki 100 000 gyventojų, tarybos sprendimu, suderintu su savivaldybės teritorijoje veikiančiomis bendruomeninėmis organizacijomis, savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybai gali būti pavesta atlikti ir savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos funkcijas.“
Pirmininkas R. Navickas išreiškė abejonę tokia nuostata, nes pasibaigus dabartinei savivaldybių BO tarybų kadencijai, tarybos išliktų tik 4 didžiuosiuose miestuose, kuriuose gyvena daugiau kaip 100 000 gyventojų, o 56-iose savivaldybėse – jų funkcijos, kad ir apklausus bendruomenines organizacijas, būtų perduotos savivaldybės NVO tarybai. Kyla klausimas, kokiu būdu NVO taryba astovautų vietos bendruomenių interesus, apibrėžtus naujoje 8 str. pataisoje? Ar tikrai vienas BO atstovas sugebės reikiamai apginti ir atstovauti mūsų organizacijas?
Deja, atsakymo nesulaukta. Įstatymo projektas bus pateiktas Seimui svarstyti jau rytoj, birželio 11 d.
Posėdyje taip pat apsvarstyti šie įstatymų projektai: Regioninės plėtros (nauja redakcija), Viešojo administravimo įstatymo, Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 5, 6, 16 ir 20 straipsnių pakeitimo, Tesėkūros pagrindų, Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo Nr. I-722 10 straipsnio pakeitimo, Viešųjų ir privačių interesų derinimo, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymo Nr. X-1666 4, 17, 24, 31 straipsnių ir kiti.
„Transperency Internatioal Lietuva“ ir STT pristatė naujausią tyrimų medžiagą apie Valstybės ir savivaldybių įmonių sąsajas su politinėmis partijomis, nepotizmo ir korupcijos lygį savivaldybėse. Ši medžiaga pateikiama puslapyje: http://www.manovalstybe.info/ , skaidrės išsiųstos tarybos nariams.